THI MATHI PESTUS MATHIUS NEXUS LOOKENT

THI MATHI PESTUS MATHIUS NEXUS LOOKENT

14 Ocak 2012 Cumartesi

Babamın Hayat Felsefesi


Babam öleli 12 yıl oldu. Evdeki arşivi temizlerken, çok ilginç notlara, yazılara rastlıyorum. Bu da onlardan biri. Adı Hayat Felsefesi. Yazarı kimdir bilmem, babam olmadığını biliyorum sadece... Ama içindeki düstura da babamın tıpatıp uyduğunu biliyorum.


Hayat Felsefesi

Her akşam içki içtim keyfimden, kederimden
Bazen dostlara sundum, bazen dostlar elinden
Ne öksüzü ağlattım, ne masumu inlettim
Ne ırza, namusa, ne de kitaba küfrettim.

Kararımı aşmadım, içki haram demedim
Bile bile kimsenin hakkını da yemedim
Bir parça neşe buldum, biraz efkar dağıttım
Hem biraz hayal kurdum, hem kendimi avuttum

Karaborsa yapmadım, hileli yola sapmadım
Yüzüne dost görünüp de, arkasından atmadım
Kuluna köle oldum, kuluna kul olmadım
Kaldım ayak altında, gene de pul olmadım

Günahlarımı saydım, sevabı kaybetmedim
Her naneyi yeyip de, cenneti düşlemedim
Evet Hoca Efendi, işte böyle vaziyet
Benim için üzülme, kendin için dua et

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder